Wednesday 2 November 2011

Info Diet & Sihat.... hehe....

Korang semua mesti nak diet dan pernah diet kan..hehe...saya ade beberapa tips untuk anda2 yang nak diet tu..sebelum saya memberitahu anda semua tips untuk diet yang betul, sy ade definisi 'DIET' untuk pengetahuan anda...Menurut Dr. Yunita Hendy dari Majesty Beauty Skin Center, diet adalah suatu perilaku yang mengatur pola makan. Pada kondisi tertentu seseorang melakukan diet dapat dihubungkan dengan kepentingan kesihatan, misalnya diabetes, kolesterol, obesiti, kepentingan syarat pekerjaan ataupun alasan lain untuk menjaga bentuk badan bagi kelihatan cantik. Ok itu ape yag dikatakan sendiri oleh Dr. Yunita Hendy pakar kecantikan dari indonesia. sy ade beberapa tips untuk anda antara tipsnye ialah :


  •  ROTI GANDUM DAN DIET???? 
           * Roti Gandum atau lebih dikenali sebgai wheat bread menjadi kan kegemaran pengamal diet!! Roti Gandum juga mengandungi serat yang tinggi ,antioksidan , fit estrogen ( yang baik untuk mencegah penyakit jantung dan kanser ) ,vitamin , mineral dan juga zat besi. Selain itu , roti gandum juga memiliki cita rasa yang lebih istimewa  berbanding roti putih ( roti biasa )





  • JALAN KAKI MINUS 2.2 CM...BETULKAH???
           
                          * Kaedah ini adalah resepi paling mudah dan murah untuk langsing. Penyelidikan yang dibuat di Murdoch Children Research Institute, Tasmania Australia mengatakan, mereka yang kurang aktif bergerak tetapi melakukan jalan kaki sebanyak 2000 langkah sehari boleh menurunkan berat badan dengan hanya menambah 2000 langkah lagi. Secara purata , ukuran pinggang akan berkurangan sebanyak 2.2 sentimeter!!!!! WOW....giler kentang!!! cuba anda bayangkan!!!!

  •  MAKAN DAN BAKAR!!!!!
                     * Tahukah anda bahawa ape yang anda makan ketika sarapan adalah penentu seberapa banyak lemak yang dapat dibakar saat bersenam di gim?? Wanita yang mengambil buah , kacang m dan roti gandum mampu memebakar lemak dua kali lebih banyak berbanding mereka yang makan bijirin dan roti putih. Untuk itu , pilih makanan yang kaya dengan serat dan makan tiga jam sebelum memulakan latihan






  • hehe nt kalau ade lg sy akan update lg ye...bye!!! SELAMAT MENCUBA!!!

No comments:

Post a Comment