Tuesday 13 March 2012

perjalanan hidup & rakan

perjalanan aku masih lagi panjang...aku masih lagi bergelar seorang pelajar mahasiswa di satu kampus ni...bila aku mengimbau balik kenangan pahit manis bersama rakan-rakan aku memang banyak...tak dapat aku nak rungkaikan satu persatu..tapi aku ingat lagi bila kali pertama aku mendapat surat tawaran untuk pergi temuduga...waktu tu hanya tuhan sajew yang taw aku punya happy ni macam ane..dan sekarang ni aku dah penghujung semester 4 da...tinggal lagu 2 semester sahaja yang tinggal....aku rasew macam sekejap jew aku kat tempat ini....walaupun aku tak habis lagi dalam diploma tapi aku rasew macam baru semalam jew aku daftar sebagai seorang pelajar mahasiswa kat sini..tapi al-hamdulillah selama 4 semester aku kat kampus ni...aku dapat harungi segala dugaan dan cabaran yang aku hadapi dan disini jugalah aku taw erti kehidupan susah senang seorang pelajar....disini juga lah mengajar aku untuk berdikari dan tinggal berjauhan dengan mak ayah aku...selama aku dibesarkan aku tak pernah tinggal jauh dengan mak ayah aku tapi kali ni aku kuatkan semangat  untuk tinggal berjauhan dengan mak ayah aku...akhirnya sudah 2 tahun aku tinggal berjauhan dengan mereka...so, sekarang ni aku tengah cuti minggu belajar dan tunggu untuk peperiksaan akhir tahun....insyallah aku da prepaired semua dan aku sudah pun study untuk subjek yang akan datang...cuma aku harap aku dapat jawab soalan-soalan yang diberikan dengan jayanya..susah senang disini aku harungi bersama rakan-rakan tercinta dan yang paling aku sayang...rakan atau sahabat yang paling rapat dengan aku zainab fasihah dan juga azfar....aku dan mereka selalu bersama mane-mane jew kiteorang pergi....so jangan hairanlah ye...aku bersyukur sangat sebab dapat teman yang sehati dengan aku..sejiwa dengan aku....mulanya dulu,aku fikir apekah aku akan dapat kawan yang baik..yang kemana je mesti bersama...pada mulanya aku tak rase begitu dan aku tak rase aku akan jumpe kawan yang macam tu...tapi ternyata tafsiran aku salah.....al-hamdulillah aku dapat juga kawan yang selalu dengan aku tika susah dan senang....aku sayang sangatm kawan-kawan aku....aku tak boleh hidup tanpa kawan-kawan aku....

No comments:

Post a Comment