Thursday 12 April 2012

gegaran!!!!!!!!!!!!!!

hai semua....terdetik hati ini ingin menulis sesuatu kat blog ni....ingin berkongsi pengalaman gempa yang melanda di Aceh dan tempias gegaran tu juga membuatkan kawsan rumah aku turut bergegar...gegaran yang berukuran 8.9 skala richter di aceh telah menggemparkan seluruh penduduk di negara itu dan kwasan yang berhampiran termasuk di negara kita sendiri.....negeri yang merasa tempias gegaran tu kedah , pulau-pinang , perlis dan perak.....huhuh...da mcm pembaca berita da aku rse..ahakz....ok igt lagi....mase kejdian gegaran tu aku ngah rehat2 ngn kawan sekerja aku..then mama aku koll.die ckap ade rse gegran x kt tmpt kje...ak ckp la x....mama aku ckap kt kwasan umah aku tu ade gegaran kuat giler...mcm gempa...padhal memg gempa pown....then ak plik la...x kan ade tnah runth kot...klau tnh runtuh pown x kn ade gegaran kan.then tetibe aku terfikir sesuatu...ni mesti gempa kt indon lg ni....then aku bka la fb rupe2nye btul ade gegaran kt indon......da tu ak msg mama ak....memg kuat giler gegaran tu smpai kt kwasan pedalaman kedah pown trur rse.....itu lah kuasa allah.....itu baru sikit die tunjuk.....ape2 pown kite doakan agar umat islam di aceh semua di bawah lindungan ALLAH S.W.T..... ~amin~

No comments:

Post a Comment