Thursday 20 October 2011

Cita-Cita?????

Cita-cita??? sebenarnye cita-cita aku ni banyak..hahaha...entah la yang mana satu aku nk jadi pown aku x taw...hehehe...tapi yang aku minat sangat nk jd ialah Pramugara ( cabin crew / flight attendent) hehehe...tak kisah la dibwah syrikat mnew pown...asal kan dapt jg pramugara...kuikuikui...thats my ambition when i form 3....i dont know what is the special flight attendent for me...hurm...may be that work just stay on airplane....may be la.....ade sesetengah orang cakap, yang pramugara ni same jew mcm pelayan kt restaurant tp ni mewah skit la atas kapal terbang...betul ke????dan ade sesetengah orang cakap jg yg pramugara ni jyst nk popular jew...ye la...gaji mahal...dpt g negara orang dan mcm2 lah....tapi aku tak kisah pown ape yg orang nk ckap pasal kje ni...yang penting kje ni halal bagi aku sudah...memang betul pramugara /pramugari ni kje die mcm pelayan kt restaurant tp aku x ksah la semua tu asalkan aku dpt capai cita2 aku sbg seorang ' cabin crew' coz that my ambition when i small....before i continued my study....bilew aku smbung blajar ade la salah sorang class,ate aku ni fanatic sangat ngn kje pramugra ni..smpai assgnment individu pown die wt tjuk mengenai pramugara ni..hehe...dan ade sorang budak pmpuan dlm kelas aku ni...kaka die kje pramugari dekt Air Asia....dan die pnah cite pengalaman kakak die sbg pramugari...bile ak dngar tu...memang seronok sngt...dan semakin semngat untuk aku mngejar cita2 aku ni...hehehe......dan kebetulan pulak taun ni..bulan 6 ari tu....ade temuduga untk jadi cabin crew MAS...then aku pown g la cube...hehehe.....bile smpai jew sne...mak aiiiii!!!!! punyew la ramai yg nk jd.....dan ramai lelaki2 yg hensem dan jambu2...ade sorang mamat ni...die ni hensem sangat...bntuk bdan biley jd model...dengan tnggi, bdan tough dan kulit putih merah...b.i die jgn ckap la....memang influenced giler2 kowt...aku rse ramai2 kt stu aku jew mcm low profile...hehehe......then tibe glran aku...msok la....ok tggi ngn b.MI ku ckup....then msok first stage....and one of the interviewers ask me...ask me to introduce myself and ask me why i choose MAS? all in english....then i answered....about 15 min after that,the interviewers said " i'm sorry azlan,please try again after this.." maknenye aku x dpt la....kuang3...hehehe...then aku tnye slah sorang pramugara ni,die kte kt aku klau nk jd pramugra kt MAS kna dtg intvriew bnyak kali bwu dpt..die kali ke 6 bwu dpt jd pramugra tu...hehehe...memang sush sangt nk jd cabin crew ni...ingtkan senang...just orang yg nasib baik je yg dapt first trial...hehehe....so x pe la...i just contibued my study.,...after diploma insyallah pergi intview tu balik...hehehe......



ok lah sampai disini sje kte bercerita pasl cita2 ni ye....nt jumpew lagi...bye2,.......

No comments:

Post a Comment