Friday 28 October 2011

kisag aku dan dia.....

susah untuk aku gambarkan betapa sedih dan sayu bile aku terpaksa meninggalkan orang yang aku sayang untuk orang lain...susah sangat...tpi aku harus rela kan die pergi ngan orang yg berhak untuk menyayangi dia dari aku....aku ingin kenang balik mse kali pertama aku jmpe ngan si dia.........

~ aku ingt lagi waktu tu aku ngah tggu flight kt LCCT dri kL balik ke kedah..hehe..aku sorang2 jew mase tu...mase tu aku ngah cuti semster sbb tu aku balik naik flight...cpat skit kan...klau naik bas smpai lmbat...aku kt LcCt tu sorang2  tggu kt balai perlepasan...flight aku pkol 10.30 pagi so aku kna ade kt LcCt tu 2 jam sblom berlepas...so aku stay lame jg la kt LcCT tu...sambil ak tggu flight tu ak bce la mjlah yg aku beli wktu otw tu...tbe2 aku rse nk terkucil plak...dah x tahan sgt dah ni..klau than ak nk jew buang dlm flight jp g ahakz...then aku rush ler g toilet ngah kelam kabut aku g toilet td ak terlanggar sorang mamat ni...waktu tu die pown nk msok dlm toilet jg...ak terlanggar die...adoooiiiii aaiiii.....malu aku...ahakz...then aku ckap sorry kt die..and die kte ''owh its ok,i taw u nk cepat''...ahakz cm taw2 jew ak nk cept kan...ok x pe la...pas selesai aku melpaskan  ketagih aku tu..ak pown kuar dri toilet....nk dekt smpai jew kat tmpt ak duduk td...ak terkejut berok!!!! alamak!!!!! jeng jeng jeng jeng!!!!!!! taw x ape yg ak terkejutnyew.....ahaha..ak terkejut la sbb mamat yg ak terlanggar td die pown duduk kt tmpat yg sme ak ngh tggu flight...ak pown ngan mukew donnow jew duduk kt stu,,,ahakz...die pown terkejut jg bile ak dok kt stu..pas tu die tnyew ak "eh ni tmpat awk ke?" ak pown ckap la ye..pas tu die kate owh sorry igtkn x de org td...so tu brang awk la ye die tnyew lg...ak pown ckap blik " ye brang sy,sy ngah cutie sem skg ni...nk blik kg..tu yg bwa brang bnyak tu"...then die senyum jew....dekt 50 mint jg la ak ngn chit chat chut chot smntra tggu flight....lepas 10 mint cm tu klau x slap...balai pelpasan wat announce untuk flight ak..then ak pown grak la...pas tu x semena2 nyew die ckap " hurm ni no phone i law ade pa pe just msg or kol me"...ak pown mase tu..agak tkut la...tbe2 jew bg no phone die kt ak..then die ktew lg " no u brape ye?"....so nk jg hti die ak pown bg la no ak kt die...mule2 tu tkot la jg nk no ak kt die tp enthlah hti aku ckap die tu baik n jjur...then ak bg jew...pas tu ak nek flight...

~ dah seminggu ak kt umah,ak dapt kol dri someone..no tu memg aku x kna..sbb ak x de pown no tu...first aku x angkt pown kol tu..then da 5 kli hp aku asyik berbunyi jew..so ak pown agkt...ak tnye la sape?dpt mne no ak?wh da mcm polis da ak tnyew kn...pas org yg kol ak tu pown bg taw...rupe2nyew yg kol aku tu mamat yg aku jmpe kt LCcT ari tu mse ak tggu flight...haha...ak x sgke die nk kol ak...ak tnyew die...np die kol gne no lain...sbb mse die bg no tu no lain..die kol gne no lain...ak plik la jg kan....die bg taw ak no yg die gne tu no opis die...so ak x ksah la ble die ckap tu..tkot jg ak mne la taw die ni agen menjual no.phone ke..ehehe...hurm..lame jg la kteorg borak kt phone smpai panas tlinge ak...so dri stu ak knal die...taw die stay mne..kje ape...umr die....for you information,umr die ni da 27 his year and he has son hurm 1 years old....die ni duda...hehe....mulai saat tu kami slalu berhubung smpai sekrang....die ni kje sbgai internal design ngn syarikt perkapalan (CRUISE SHIP) kt singapore...so die jrang ade kt malaysia.hehe.....semakin lama aku kenal die.semakin sayang aku kt die tu semakin tinggi...hehe...die ni seorang yang caring , jujur , ikhlas m setia , talkative , happy go lucky dan gile2 cm ak...wlaupown jrang jumpe tp die sangat setia ngn aku...ye la ku ni masih bljar so nk kuar date pown jrang la...aku bljar kt melaka die stay kL memang x la tiap2 hri ak g kL kan....klau x jmpe pown kteorg skype jew..untuk lepaskan rndu yg terpendam..hehe

~ tapi semua tu dah jd kenangan yg terindah dlm memori hdup ak...sebb die dah ade tanggungjwab yg sngt besar skg ni...hurmm....trikh keramat 16 / 10 / 2011 adalah hari pling bhagia wat die tp hri paling sedih dan sayu bg aku....sbb pada tarikh tu die melangsungkan perkahwinan ngn manusia yg bergelar wanita...die ade jemput aku dtg pade mjlis perkahwinan die...hurm...aku memang nk g mjlis die...tp ak x sanggup tgk die....memag ak da redha die pergi tggal ak untuk orang lain...ye tu memg masa depan die...tp 3 hri sblom perkahwinan tu berlangsong die ade bg taw kt ak,mungkin dei x kn bhgie ngn istri die skg ni sbb die kahwin bukan atas dsar sbb cinta tp atas paksaan oleh family die....die jg ade bg taw kt ak yg die nk btalkan mjlis perkahwinan die....disebabkan aku sayang die sngt2 aku bg die semangat untk meneruskan perkahwinan die...ak bg taw die...itu mase depan die dan anak die...insyallah istri die boleyh bg kebahagiaan untuk die...die jg tkt istri die x bley trima anak die nt...aku nshatkan jgn fkir negtif...fkir psitif...istri die msti bley trima ank die...ats nsihat dan dorngan yg ak bg alhamdulillah die truskan majlis tu tp ak x dtg mse mjlis tu diadakan...

~ semggu lepas majlis tu berlangsong, die kol ak die ckap die rndu nk ckap ngn ak..ok la ak x ksah la die nk kol ke ape...then mlm tu ak ngn dei webcam gnew skype...and he introduce me to his wife...ok la not bad..beautiful women...hehe...and he says me as his adopt brother...huhuu...pndai die cover... and we still contact until now....ak sekrang ni dah  bley trima die pegi meninggalkan aku..tp smpai skrang aku masih sayangkan die...i still kept his picture...dan die pnah kate kt ak wktu kmi 'cple' dlu... "walau ape pown yang terjadi,saya sayangkan awak sampai bile2...awak janji dengan saya..awak simpan gambar saya elok2,please promise me." jd ak kna tunaikan jnji ak untuk die...ak simpan gmbar die....


begitulah kisah aku dan si dia dari awal kteorg kenal smpai die kahwin skrang ni...wlaupown die dah kahwin die still contact ak...kmi x lost cntact...so skg ni ak anggap die sbgai 'abang' aku..bukn lagi teman istmwa dlm hati aku....

No comments:

Post a Comment